Bigben screenprotector [Review??!!] [Update]

Ik koop voor mijn touchscreen apparaten altijd een screen protector. Dit omdat ik het vervelend vindt om naar een bekrast scherm te kijken. Ook voor mijn WiiU heb ik een screenprotector gekocht, ik verwacht dat mijn dochters veel met de WiiU gaan spelen. En deze schatten zijn minder ehhhh voorzichtig dan ik met touchscreens enzo. Dus ik kocht een screenprotector van Bigben omdat deze maar 7 euro zijn in plaats van de 12 die Nintendo vraagt. En ik heb hele goede ervaringen met hun screenprotectors voor de 3DS dus ik dacht hop in mijn karretje.

Thuis gekomen heb ik de handleiding goed gelezen (alhoewel ik al wel een stuk of 10 screenprotectors op diverse apparaten heb geplakt). En heb het scherm goed schoongemaakt met het bijgeleverde anti statische doekje (dit is belangrijk mensen vergeet dat niet. Hoe schoner je scherm hoe beter de protector vast kleeft en hoe beter het een integraal geheel vormt)

Ik blijf het een vervelend klusje vinden vooral het wegstrijken van alle bubbeltjes vindt ik erg vervelend. Maar na 15 minuten wrijven met de bijgevoegde aplicator zit het folie eroverheen. Ik ruk het bovenste laagje d’r af en hop klaar voor gebruik.

Ik druk de WiiU aan en wil mijn profiel kiezen, dit ging niet… HUH… wasdat nu????

Ik heb mijn Gamepad opnieuw gesynchroniseerd maar dat mocht ook niet baten, mijn touchscreen blijft niet werken…

Ik vindt het allemaal heel vreemd, het touchscreen van de WiiU is verre van high tech. Het is een simpel makkelijk te maken touchscreen (zoals hier wordt uitgelegd) dus ik geloof niet dat het daar aan kan liggen. Ik vermoed dat ik mijn touchscreen heb stuk gemaakt door het aanbrengen van de screenprotector…

Toch besluit ik de protector eraf te halen en het nog even te proberen, en ja hoor mijn scherm werkt weer prima. Het was dus wel de screenprotector die mijn WiiU gamepad keurig kras vrij hield maar ook onbruikbaar maakte. Ik heb BigBen een berichtje gestuurd eens kijken wat hun verhaal is

Tot die tijd mensen… koop geen Bigben WiiU screenprotector.

Moet ik dit kopen: NEE

[update] na klagen bij Big Ben kreeg ik een nieuwe screenprotector kosteloos opgestuurd, wat heel tof was en deze doet het wel prima… Dus waarschijnlijk was het net die ene serie die rot was. Ze hadden wel meer van deze klachten gehad bij Big Ben. Mijn scherm is nu veilig en kras vrij en dit allemaal dankzij  de nieuwe Big Ben screenprotector. Oh het scherm is ook wat gladder nu dan het scherm van de WiiU normaal is wat ik persoonlijk fijner vindt voor stylus gebruik, maar dat is persoonlijk

Moet ik dit kopen: JA

Over Berend Jan

Een sociaal opgeleide gehandicapten begeleider die vanuit een andere kant naar games en gaming kijkt. Met een voorliefde voor Nintendo machines en een afkeer voor 13 in een dozijn spellen.

Geplaatst op 24 januari 2013, in Geen categorie. Markeer de permalink als favoriet. 1 reactie.

  1. Dat is wel balen zeg xD
    Ik heb het zoizo niet zo op screen protectors, na een tijdje komen er altijd luchtbelletjes onder wat ik haat..

Geef een reactie

