Dat was de Nintendo Direct van 23-1

Na de plotseling opkomende Nintendo Direct van gister middag hebben we ineens een hele rij spellen gezien waar Nintendo aan meewerkt. Veel van die spellen kon je wel verwachten, en ik ga ervan uit dat je alles wel gezien hebt op of andere sites of door direct naar de Nintendo Direct te kijken op je WiiU (in het winkel kanaal) of de Nintendo site.

Ik noem dus alleen de dingen die ik interessant vindt in deze post.

  • We weten geen tijdsplan, ergens dit jaar komen spellen uit. Een aantal spellen werden wat letterlijker genoemd maar veel was eind van het jaar en of over een tijdje. Heel erg specifiek zijn ze dus nog niet geworden.
  • De best bewaarde gebleven 3d Zelda komt opnieuw uit. Als je al een Zelda moet her uitgeven doe dan the legend of zelda the wind waker. Dat is een van de 3d Zelda’s die er naar huidige maatstaven nog goed uitziet. En ook nu pas de lof krijgt van fans die het verdiend in mijn ogen (op het varen na was het spel geniaal). En omdat het er nog zo goed uitziet hoef je er weinig aan te doen om het verkoop klaar te maken. Het moet eind 2013 in de winkel liggen (ik verwacht begin 2014 het zal wel uitgesteld worden het is een Zelda game)
  • Weer dezelfde spellen virtual console spellen kopen… We gaan weer dezelfde spellen kopen maar als je ze al gekocht hebt kun je updaten voor 1 euro per game. Kom op Nintendo dat is toch de grootste onzin, geef die spellen gratis weg aan mensen die ze al hebben op de Wii.
  • Eindelijk promotie acties waarvoor mensen hun winkelsoftware opstarten, op de 3DS probeerden ze het al met 20% korting enzo maar met deze rare stunt prijzen van 30 cent per spel laat je alle fans weer de spellen kopen, ook al hebben ze het spel al 5 keer gekocht (Ja ik heb Baloon Fight alweer gekocht)
  • Mario Kart, 3D Mario, en Smash Bros… ja ja we wisten allemaal dat het eraan kwam natuurlijk maken ze die spellen voor de WiiU ze zullen geen Mario Kart maken en een hele berg geld laten liggen, ik hoop dat het op de arcade versie van Mario kart lijkt die had ook een camera ingebouwd zitten.
  • Meer Miiverse opties, hoera we kunnen straks ook eigen groepen maken op Miiverse en zo dus met een aantal vrienden een eigen chatlijn opzetten. Als er iets is dat me heel erg stoorde aan de brievenbus op de 3DS is dat je geen gesprek kan voeren omdat je niet kunt reageren op een post nadat je al iets gezegd hebt. Dat is bij Miiverse dus wel beter geregeld.
  • Miiverse op je smartphone, hoera ik kan dan mijn posts lezen op mijn smartphone, schrijven hebben ze niets van gezegd hé mensen let daarop als ze het niet zeggen kan het NIET bij Nintendo.

Dit zijn zo de dingen die mij het meeste zijn bijgebleven van de Nintendo Direct van gisteren. Het gaat een mooi jaar worden voor de WiiU en de fans van Nintendo apparaten zoals ik.

Dit was ook mijn 100ste post op dit blog, ik ga zo even taart kopen 🙂

Over Berend Jan

Een sociaal opgeleide gehandicapten begeleider die vanuit een andere kant naar games en gaming kijkt. Met een voorliefde voor Nintendo machines en een afkeer voor 13 in een dozijn spellen.

Geplaatst op 24 januari 2013, in 3DS, eShop, Nintendo, Retro, WiiU en getagd als , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 2 reacties.

  1. Gefeliciteerd met je 100ste post en ik hoop dat de taart lekker was!

    Hoewel ik meer interessante dingen heb gezien, wil ik wel wat reacties geven op wat jou is opgevallen.
    – Veel spellen van Nintendo hadden inderdaad nog geen data, Maar omdat deze Nintendo Direct specifiek draaide om 1st party spellen, verwacht ik nog wel een Nintendo Direct voor 3rt party spellen. Capcom heeft bijvoorbeeld nog niet Resident Evil: Revelations laten zien.
    – The Wind Waker komt al deze herfst uit, wat eerder is dan eind 2013 (of de seizoenen in Japan zijn anders).
    – Over het niet gratis weggeven van VC-spellen en de promotie actie, ga ik het hier niet over hebben, want daar heb je al een aparte post gemaakt. Daar zal ik mijn reactie plaatsen.
    – Een nieuwe Mario Kart voor een nieuwe console is bijna traditie bij Nintendo, dus dat was zekr geen verrassing meer. Als de camera de enige vernieuwing zou zijn, dan zou ik wel een beetje teleurgesteld zijn.

    Waar ik ook rode koontjes kreeg van de opwinding, was dat Nintendo gaat samenwerken met 3rt party spelontwikkelaars. Een nieuwe RPG samen met Atlus…. ik word er stil van…
    Het nieuwe spel van Monolith Soft, dat naar mijn mening, beter uitzag dan Monster Hunter 3 (en dat voor een vroege versie!).
    Een groote glimlach verscheen bij het zien van The Wonderful 101, die samen met LEGO City Undercover hoog op mijn lijst staat.

    • Ik ben wel heel enthousiast over deze spellen en de richting die Nintendo inslaat. Ook dat alleen Nintendo kart spellen en 3d spellen leuk kan maken voor mij. Is wel een pluspunt. Ik ben ook benieuwd wat de veranderingen aan miiverse gaan worden maar ik vraag me wel af waar Google maps blijft die had ik bij nader inzicht wel verwacht bij deze Nintendo direct…

Geef een reactie

