Ik wil NFC in mijn puntenkaarten.

De WiiU heeft ook NFC in de controller zitten. Dit wordt momenteel nog niet ondersteund maar ik weet wel een mogelijkheid die ik zou willen gebruiken. NFC kun je namelijk perfect gebruiken om serienummers over te zetten. Als ik mijn shop tegoed aanvul dan doe ik dat met de eshop kaarten die ik bij mijn lokale Albert Heijn koop.

Dan moet ik thuisgekomen een heel lange code intikken, als ze nu NFC in deze kaarten bouwen kan ik volstaan met een swipe van de kaart over de sensor van de gamepad. Dan kan ik nog een 4 cijferige activatiecode intikken (anders kan ik de kaart weer ruilen bij de winkel) en hoppa ik hoef geen lange codes meer in te tikken.

Dus Nintendo get on it gebruik dat NFC voor nuttige dingen.

Over Berend Jan

Een sociaal opgeleide gehandicapten begeleider die vanuit een andere kant naar games en gaming kijkt. Met een voorliefde voor Nintendo machines en een afkeer voor 13 in een dozijn spellen.

Geplaatst op 12 december 2012, in Nintendo, WiiU en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

