Nieuwe informatie over Animal Crossing (3DS)

Ik voel me een oude zeurpiet

Er is wat nieuwe informatie over Animal Crossing op de 3DS vrijgekomen. Ik ben een groot fan van deze interactieve zandbak game op de GameCube. Echter door op de DS en de Wii gewoon slappe aftreksel van dezelfde game te maken is mijn liefde wel wat bekoelt. Ik blijf echter positief en hoop dat het volgende deel wel leuke dingen kan en gaat doen.

Zo zijn er met het 3D effect vast hele leuke dingen die je kan doen, en met de betere online opties kan je ook veel doen. Nintendo heeft bekend gemaakt dat er in iedergeval een aantal verbeteringen zullen zijn.

Katsuya Eguchi, de maker van Animal Crossing heeft op de E3 het volgende geroepen:

To those Animal Crossing fans, I just would like them to know that there’s progress and we should be able to offer a new download movie soon. As for features and specs of the game, I can’t go into too much detail, but players will be able to arrange their furniture the way they like, and we’ll be offering new networking experiences.

En er is een nieuw promo filmpje online gezet, in dit filmpje zien we dat je nu klokken kan ophangen, kunt zwemmen, paddestoelen kan verzamelen (en aan de ogen van de figuurtjes te zien eten ūüėČ ), een bijenkast kan plaatsen en op een buitenbankje kunt zitten. Ook lijken gesprekken met verschillende dorpsbewoners tegelijk mogelijk.

Ik hoop dat Nintendo door heeft wat een parel ze met deze titel in hun handen hebben, ik zie heel veel mogelijkheden. Maarja dat zag ik bij de vorige versies ook en dat kwam ook niet uit. Wat volgens mij belangrijk is om te overwegen in Animal Crossing:

  • Videogames moeten terug – misschien geen Mario/Zelda maar andere nepclassics zou ik fijn vinden.
  • maakt gebruik van 3D – in de winkel het product bekijken terwijl het in 3D ronddraait enzo.
  • Foto’s kunnen op¬†schilderijen¬†– elke 3DS heeft 3 camera’s maak het mogelijk foto’s aan je muur te hangen.
  • Dorpjes zijn altijd benaderbaar – niet alleen als mijn 3DS aanstaat maar gewoon altijd als ik op WiFi zit, zelfs als ik slaap mogen mijn vrienden in mijn dorpje komen.
  • Verschillende groepsactiviteiten – met 4 personen¬†viswedstrijden¬†houden en of verstoppertje kan erg leuk zijn.
  • Megaopgravingen – ik wil graag met 4 vrienden een mega opgraving doen van een gigantische dino ofzo.
  • Aquarium / Terarium – Maak meer werk van het aquarium¬†waar je vissen in kunnen en of terrarium waar je torren in kunnen (planten of stenen plaatsen enz).
  • Voicechat – gebruik die microfoon nu eens niet om te blazen maar waar hij echt voor is Nintendo.
  • AR¬†integratie¬†– ik wil¬†animaties¬†van mijn AC figuurtje die door de echte wereld lopen net als mijn Mii’s.
  • Houd me bezig – Online competities wie vangt de grootste vis, wie kan er in 10 minuten de meeste kevers vangen, sneeuwballen gevecht dat soort dingen.
  • Goede berichten service – De GameCube versie kon al verschillende items versturen met een code (die ik dan weer moest SMSen naar een vriend) maar nu moet dat 1000 keer makkelijker gaan.
Met andere woorden ik wil dat Nintendo eens goed kijkt naar de totale Animal Crossing ervaring en deze dan helemaal up to date maakt. Kijk eens naar MMO’s of Monster Hunter Tri hoe je redelijk makkelijk een goede (online) wereld kan neerzetten. Maak eens alle beloftes waar en maak niet voor de 5e keer hetzelfde spel dat je op de Nintendo 64 (in Japan) ook al hebt uitgebracht.
Over Berend Jan

Een sociaal opgeleide gehandicapten begeleider die vanuit een andere kant naar games en gaming kijkt. Met een voorliefde voor Nintendo machines en een afkeer voor 13 in een dozijn spellen.

Geplaatst op 17 juni 2011, in Geen categorie, nintendo 3ds, Retro, Wii en getagd als , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

