Zelda: Link’s Awakening DX komt naar 3DS

Vandaag is de update op je 3DS live gegaan, waardoor je dus de eShop bij je 3DS ingebouwd krijgt. Nu kan je dus ook oude spellen van de GameBoy kopen op je 3DS. Ook is het dit jaar het 25 jaar bestaan van de Zelda spellenserie,  en dus FEEST.

Nintendo heeft in haar E3 toespraak aan ons medegedeeld dat we nog VANDAAG (in Amerika dus ehhh tot +/- 6.00 uur Nederlandse tijd) de GameBoy color versie van de legende van Zelda kunnen downloaden. Dat is voor mij een kleine verassing, ik had verwacht eerst de Zwart Wit versie van deze game te kunnen kopen. En dan later de iets mooiere kleuren versie te vinden in de winkel.

Gelukkig stellen ze me niet teleur in hun prijsstrategie, deze topper (want het is een van de beste zelda’s ooit in mijn ogen en de beste 8bit Zelda) moet wel $5,99 kosten in Ameria dat is $2 dollar duurder dan Mario Land en dit is gelijk het duurste GameBoy spel dat in de Shop staat. Waarschijnlijk kunnen we de $ voor een € vervangen dus het is wel een feestje van Nintendo maar we moeten wel een hoge intree betalen op de 3DS.

Ook vraag ik me af of ik de plaatjes die ik met het origineel met de GameBoy printer zou kunnen printen nu op mijn SD kaart kan opslaan. En of deze versie het infrarood oogje van de 3DS gebruikt… Ik ga er vandaag of anders morgen zeker achter komen, dit is een must buy voor mij.

Over Berend Jan

Een sociaal opgeleide gehandicapten begeleider die vanuit een andere kant naar games en gaming kijkt. Met een voorliefde voor Nintendo machines en een afkeer voor 13 in een dozijn spellen.

Geplaatst op 7 juni 2011, in nintendo 3ds, Retro en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 2 reacties.

  1. Zeer netjes dit, heb geen 3DS maar Links Awakening is de enigste die ik niet heb gespeeld, en ja, dan heb ik het ook over de CD-I games.

    • Het is ook een super versie, de beste 8 bit zelda in mijn ogen. Echt super indrukwekkend wat ze uit een 8 bit machine trekken. Wel jammer dat het de duurste game op de virtual console is. Met 6 euro is het echt te duur. Maarja ik heb hem toch wel weer gekocht…

      Een absolute aanrader, makkelijk het beste spel op de 3DS. Dat is dan wel weer treurig als je het goed bekijkt.

Geef een reactie

