De nieuwe Nintendo console.

Wat zaten we ernaast, het gaat niet de stream worden zelfs niet de Nintendo maar het heet de Wiiu. Een opgepompte Wii waarmee je via een bijzonder lelijke controller spellen kan spelen op je TV en op je controller.

Even een snelle rundown:

De controller heeft een 6.2″ schermpje en kan hierop ook spellen spelen. Het is geen handheld, het heeft de console nodig om de beelden uit te rekenen. Dit betekend dus dat je in een straal van een aantal meter om je console moet blijven.

Verder hebben ze alles erin gezet wat ze konden vinden. Dus bewegings controller, gyroscoop, koptelefoon aansluiting, rumble,  touchscreen, microfoon, speakers, 2 sliderpads (die ook op de 3DS zitten) een vierpuntsdruktoets, 2 Schouderknoppen, 2 triggers, + en – toets, home toets en de gebruikelijke A B X Y knopjes. Ow en had ik de Camera al genoemd ?

Wat mij opvalt is dat de 1 en 2 knop verdwenen zijn, maar de X en Y zijn weer terug.

Dat ziet er zo uit: 

Verder heeft Nintendo een filmpje vrijgegeven over wat de hardware kan uitrekenen als je het even aan het werk zet. Dat heeft geresulteerd in dit filmpje:

In een filmpje kan je het niet heel goed zien maar het schijnt erg indrukwekkend te zijn.

De console zelf ziet er uit alsof een Xbox 360 (die oude) het met een Wii gedaan heeft in mijn ogen. Wel opvallend dat Nintendo bij wit blijft terwijl alle concurrenten nu naar zwart zijn overgestapt.

Totaal kan het plaatje er zo uitzien in de buurt van je TV:

Ik heb de plaatjes bij n1ntendo.nl weggehaald die hebben er nog veel meer trouwens.

Over Berend Jan

Een sociaal opgeleide gehandicapten begeleider die vanuit een andere kant naar games en gaming kijkt. Met een voorliefde voor Nintendo machines en een afkeer voor 13 in een dozijn spellen.

Geplaatst op 7 juni 2011, in Nintendo, Stream, WiiU en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 1 reactie.

  1. Ik vraag me af hoe goed de controller zal werken, cool is het principe wel! 😛 Nu dus afwachten hoe de games erop gaan spelen! Vast wel goed, maar je moet het denk ik maar even afwachten.
    Ik vraag me af of die slidepads wel handig zijn trouwens…

Geef een reactie

