Wat kan je nog met een Wii?

De Wii loopt op zijn laatste benen, nieuwe goede Disk software is minimaal aan het worden en er komen nog druppelsgewijs noemenswaardige WiiWare en VirtualConsole spellen uit. Maar toch staat mijn Wii de afgelopen weken weer meer aan dan eerder dit jaar. Met andere woorden hoe vecht ik tegen de droogte.Zoals veel Nintendo gamers ga ik deze slechte periode (geen goede nieuwe DS, 3DS en Wii spellen te spelen) gebruiken om mijn Wii spellen catalogus eens goed uit te bouwen met oude en nog niet gespeelde spellen. Een klein lijstje van games die ik laatst heb aangeschaft en een lijst met spellen die ik nog wil.

Aangeschaft:

  • Little Kings Story – een schattig Pikmin achtig spel €15,00 via Marktplaast
  • SNK Arcade Classics vol. 1 – 16 klassieke arcade games voor €15,00 via bol.com
  • Retro Game Challenge (DS) – Geweldige game maar nooit in Europa uitgebracht, via Ebay voor €15,80 weten te krijgen.

Verlanglijst:

  • Muramasa the Demonblade – Mooie game 2d hack en slash game op de Wii.
  • Conduit 2 – Deel 1 vindt ik best vermakelijk en deze is maar €30,00 nieuw.
  • Donkey Kong Returns – Ik heb niets met DK of de DK platform games maar ik wil deze nog wel eens bezitten.
  • Kirby’s Epic Yarn – Een wat simpel spel dat er toch wel ERG mooi uitziet.
  • House Of The Dead Overkill – 100% tegenovergesteld aan Kirby een vloekend scheldend bloedfeest.
  • MDK 2 – Een PC topper die deze week in Amerika op Wiiware is uitgekomen.
  • Endless Ocean 2 – Het 1e deel werd wat saai na een tijdje maar deze schijnt beter speelbaar te zijn voor lange tijd.
  • De Blob (of deel 2) – Schijnt geweldig te zijn maar ik heb hem nog niet.
  • Call Of Duty Black Ops – die is nu voor heel weinig op te pikken op de Wii toch even kijken lekker dom schieten.
  • Boom Blox – Bash Party – Deel 1 is makkelijk één van de beste games op de Wii maar deel 2 heb ik nog niet in mijn collectie.

Nu is het moment om een aantal van deze titels aan te schaffen, aangezien ze nu veelal voor weinig 2e hands of zelfs nieuw te koop zijn. Met andere woorden, deze droogte is een prachtige tijd voor inhalen en aanvullen van de collectie. Aangezien de nieuwe spelcomputer waarschijnlijk ook Wii spellen kan spelen dan heb je gelijk een toffe spellen stapel in 2012 😉

Over Berend Jan

Een sociaal opgeleide gehandicapten begeleider die vanuit een andere kant naar games en gaming kijkt. Met een voorliefde voor Nintendo machines en een afkeer voor 13 in een dozijn spellen.

Geplaatst op 10 mei 2011, in 3DS, Nintendo, Retro, Wii en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 5 reacties.

  1. Ik zeg ga voor Conuit 2, vooral online is zeer vermakelijk! Vooral is het leuk als je vaker shooters online hebt gespeeld (The Conduit, Goldeneye) en daar goed in was ben je hier ook goed in 🙂

  2. moaaahhhh ik wil hem wel spelen maar online wordt ik helemaal kapot geschoten waarschijnlijk.

  3. Berend Jan aan de House of the Dead? Ik dacht dat je daar niks van moest weten. Straks vertel je me nog dat je ook Mega Man 9 gaat downloaden. 😉 (Serieus: wel een goed spel maar ik zou hem pas spelen nadat je dochters al op bed liggen. Het taalgebruik is erg grof).

    Het treurige is dat ik veel van de spellen uit jouw verlanglijst hier in de kast heb staan terwijl ik ze niet of nauwelijks gespeeld heb. Alleen DKC:Returns heb ik helemaal uitgespeeld. Fantastische platformgame en je weet hoe ik denk over de andere DKC-spellen. Deze is echt véél beter.

    • Dan kom jij de droogte wel door. H O T D wil ik zeker wel spelen ik heb me met typing of the dead ook kostelijk vermaakt. En deadspace voor de wii schijnt ook erg tof te zijn…

  4. Muramasa, Kirby’s Epic Yarn en Endless Ocean 2 zijn zeker aanraders. Vooral als je ze tegen een ‘zacht prijsje’ op de kop kunt tikken. Kirby is misschien makkelijk, maar om dit spel 100% uit te spelen ben je toch al gauw zo’n 25+ uur bezig. Zelf wil ik ‘Calling’ op de Wii nog graag een keer spelen. ’t Spel kreeg erg beroerde reviews, maar ben eigenlijk wel benieuwd naar het gebruik van de Wiimote als telefoon. Verder hoop ik ooit nog eens Retro Game Challenge en “999: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors” voor de Nintendo DS te bemachtigen, lijken mij erg leuke spellen.

Geef een reactie

